دستکشهای تمام چرم برای محیط هایی کاربرد دارد که افراد با مواد مذاب و داغ و جرقه های ناشی از ذوب کردن مواد سروکار دارند. مشاغلی مانند جوشکاری که با حرارت های بالا در ارتباط است می توانند از دستکش چرمی استفاده کنند که در برابر حرارت مقاومت بالاتری دارند. چرمی که برای این نوع دستکش کار استفاده می شود از گاو و بز تهیه می شود. چرم موجود از ایجاد گرما و تعرق بیشتر جلوگیری می کند و احساس کلافگی در فرد ایجاد نمی کند. ضخامت بالاتری دارد و می توانید اجسام داغ را بدون مشکل بردارید.

اما در مورد محیط های آزمایشگاهی یا محیط هایی که با مواد شیمیایی مانند رنگ و اسید سروکار دارند بهتر است از دستکش کار پلیمری استفاده کنند. خطری که افراد موجود در این نوع محیط کار را تهدید می کند تماس مواد مضر شیمیایی با پوست است که می تواند زمینه ساز بیماری های جدی و خطرناک شود. در نتیجه لباس کار و دستکشی که این افراد استفاده میکنند باید به نوعی عایق مواد شیمیایی باشد و از رسیدن این مواد به درون لباس جلوگیری کند. دستکش کار پلیمری در مجاورت با مواد اسیدی و شیمیایی حالت خود را از دست نمی دهد و از نفوذ مواد شیمیایی به داخل جلوگیری می کند و می توانید با خیال راحت با این مواد کار کنید.

دستکش کار خالدار برای محیط هایی طراحی شده است که آلودگی آن بالا است. این نوع دستکش کار از ورود آلودگی محیط به دست جلوگیری می کند و و بافت نرم و ضخیمی دارد. این بافت باعث می شود اشیاء موجود در این محیط ها را به راحتی بردارید. در ضمن مهم ترین ویژگی این نوع دستکش این است که از دستان شما در برابر سرمای محیط محافظت می کند.

اگر در کاری مشغول به فعالیت هستید که با ابزار تیز و برنده سروکار دارید باید از دستکش های ضدبرش استفاده کنید. این نوع دستکشهای کار از جنس نیتریل ساخته می شود تا در برابر سطوح تیز مقاومت بالاتری داشته باشد و دستانتان دچار برش های عمیق نشود.

اگر اجسام مکانیکی و سنگین در محیط کارگاهی وجود داشته باشد توصیه می کنیم از دستکش های فلزی استفاده کنید که اگر لبه تیزی وجود داشت نتواند به سطح پوست دستتان آسیبی وارد کند.

در محیط هایی که شما با برق و جریان الکتریسیته ارتباط مستقیم دارید بهتر است از دستکش های کتان یا پلاستیکی استفاده کنید که نارسانا و عایق برق باشد.

برخی از محیطهای کاری چرب و روغنی است و ممکن است وسایل از دست افراد لیز بخورد. در این محیط ها توصیه می شود از دستکش های ضد لغزش استفاده کنید. روی سطح این نوع دستکش ها حالت هایی وجود دارد که از لیز خوردن اجسام جلوگیری میکند.

هنگام خرید یک دستکش ایمنی دقت کنید که تمام ویژگی های استاندارد بودن را دارا باشد.

برای مثال جنس آن نباید در فرد ایجاد حساسیت و آلرژی بکند. در برابر گرما و سرما مقاوم باشد. دستکش را دقیقا سایز دستتان انتخاب کنید. دستکش بزرگتر به راحتی از دستتان خارج می شود و می تواند موجب آسیب شما شود. دست شما برای ساعت طولانی درون دستکش قرار می گیرد در نتیجه باید درون آن تمیز باشد تا به محل تجمع آلودگی و رشد باکتری تبدیل نشود. برای این منظور ابتدا سعی کنید وقتی دستانتان تمیز است دستکش را به دست کنید و دوما دستکش را مرتب بشویید. دستکش کار نباید در این شستشوها کیفیت و کارایی خود را از دست دهد.

شما میتوانید هم اکنون با کیفیت ترین دستکش های ایمنی را از نمایندگان ما در سراسر ایران تهیه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *